تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۷۸۹۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش قیمت دلار و سکه در روز سقوط بورس

می متالز - در اولین روز کاری پس از شهادت سردار سپهبد، حاج قاسم سلیمانی، بازارها به این رخداد ناگوار واکنش نشان دادند. در این وضعیت شاخص بورس تهران با ریزش بی‌سابقه 16 هزار و 764 واحدی مواجه شد و قیمت دلار و طلا افزایش یافت.
افزایش قیمت دلار و سکه در روز سقوط بورس

به گزارش می متالز، یک روز پس از شهادت سردار سپهبد، حاج قاسم سلیمانی، شاخص کل بورس تهران با افت بی‌سابقه 16 هزار و 764 واحدی مواجه شد. این میزان افت معادل 4.36 درصد از ارتفاع شاخص را کاهش داد و آن را تا کانال 367 هزار واحدی عقب راند.

در جریان معاملات امروز بورس تهران، نمادهای فولاد، فارس، فملی، کگل، رمپنا، شبندر و تاپیکو بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در مقابل بازار طلا در اولین روز پس از عملیات تروریستی دولت آمریکا در بغداد و شهادت سردار سپهبد، حاج قاسم سلیمانی با رشد قیمت مواجه شد.

در جریان معاملات امروز بازار طلای تهران، هر گرم طلا ۱۸ عیار با رشد ۳.۸۳ درصدی به 497 هزار و 500 تومان رسید. در این بازار هر مثقال طلا با افزایش ۳.۶۶ درصدی، از 2 میلیون و 704 هزار تومان به دو میلیون و 153 هزار تومان رسید.

امروز دلار نیز در بازار تهران افزایش قیمت را تجربه کرد و در شبکه صرافی بانکی با رشد ۳.۲۱ درصدی به 13 هزار و 380 تومان رسید. همچنین قیمت یورو نیز با رشد 4.49 درصدی به 14 هزار و 890 تومان رسید.

به دنبال رشد قیمت طلا و ارز، قیمت مسکوک طلا نیز افزایش قیمت را تجربه کرد و بهای هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، با 3.68 درصد افزایش به 4 میلیون و 833 هزار تومان رسید. در بازار امروز بیشترین میزان افزایش قیمت به سکه بهار آزادی طرح قدیم اختصاص داشت که با 190 هزار تومان افزایش معادل 4.09 درصد به 4 میلیون و 830 هزار تومان رسید.

انتشار خبر عملیات تروریستی دولت آمریکا در بغداد و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از همان دقایق اولیه بازارهای جهانی را نیز تحت تاثیر قرار داد و هراس سرمایه‌گذاران به جهش قیمت جهانی نفت و طلا منجر شد. دیروز همچنین ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها نیز به پایین‌ترین سطح در دو ماه اخیر رسید.

عناوین برگزیده