تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۵:۴۱
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۹۸۱۹
سرویس خبر : انرژی
اکبری نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس را تشریح کرد:

بررسی معضل کم آبی در کشور با حضور وزیر نیرو / کاهش ۲۰ درصدی بارندگی نسبت به ۳۶ سال گذشته

می متالز - رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نشست این کمیسیون را تشریح کرد.
بررسی معضل کم آبی در کشور با حضور وزیر نیرو / کاهش ۲۰ درصدی بارندگی نسبت به ۳۶ سال گذشته

به گزارش می متالز، علی اکبری با اشاره به نشست امروز کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس اظهار داشت: نشست با حضور وزیر نیرو و با دستور طرح 8 سوال از اردکانیان برگزار شد اما از آنجایی که نمایندگان سوال کننده از طرح سوال انصراف دادند یا طرح سوال خود را به تعویق انداختند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین ما از فرصت استفاده و مسائل مهم و اساسی حوزه آب را در جلسه با وزیر نیرو بررسی کردیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: وزیر در این نشست بیان داشت که بیش از سه ماه از نیمه دوم سال که فصل بارش و نزولات آسمانی است  ولی ما از وضع موجود رضایت نداریم.

وی بیان داشت: در سه ماهه اخیر 36 میلیمتر بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته تقریبا 20 میلیمتر کاهش بارندگی داشته ایم، این وضعیت در 47 سال اخیر بی سابقه است. البته در سه ماه بعد امید به بارش و برف بیشتری داریم با این حال با کاهش 20 درصد نسبت به 36 سال گذشته مواجه خواهیم بود.

بحث های مختلف در مدیریت مصرف به ویژه در حوزه کشاورزی با راهکارهایی که پیش بینی می شود از جمله تنظیم الگوی کشت و مسائل مشابه بنا است که این مسئله مدیریت شود./

عناوین برگزیده