تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۸
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۹۹۱۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن مطرح کرد:

نکات کلیدی سرمایه گذاری در بورس/ راز سودآوری پایدار و پرهیز از نگاه صفر و یک

می متالز - مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه نباید در بازار سرمایه همه چیز را صفر و یک نگاه کرد برلزوم حمایت واقعی نهادها از بازار سرمایه تاکید کرد و نکات کلیدی درباره سرمایه گذاری در بورس اعلام کرد.
نکات کلیدی سرمایه گذاری در بورس/ راز سودآوری پایدار و پرهیز از نگاه صفر و یک

به گزارش می متالز، محمود رضا خواجه نصیری با انتشار مطلبی با عنوان " صفر و یک به بورس نگاه نکنیم" در کانال تلگرام اعلام کرد: با توجه به برداشت های مختلف و در برخی موارد تک بعدی از نکاتی در بررسی وضعیت بازار سرمایه، چند نکته مهم و کلیدی مطرح و تاکید می شود.

  • نباید رسانه ها با استفاده از کلمه حباب سرمایه گذاران را بترسانند.
  • بورس شفاف ترین و امن ترین مکان برای سرمایه گذاری است.
  • ارایه تحلیل برای حفاظت از سرمایه گذاران خرد تازه وارد و جلوگیری از زیان ناشی از کمبود دانش است.
  • نباید در بازار سرمایه همه چیز را صفر و یک نگاه کرد و همه صنایع و شرکت ها را با یک چوب راند.
  • بیش از 30 صنعت و هزار شرکت با عملکرد های متفاوت و مولفه های تاثیرگذار بر عملکرد آنها داریم که با هم متفاوت است.  راز سودآوری پایدار انتخاب صحیح از بین گزینه های سرمایه گذاری و ایجاد سبد متنوع است.
  • برخی سرمایه گذارن علاقه مند به رد هرگونه تحلیل از بیم کاهش قیمت سهام هستند این در حالی است که در صورت قوت تحلیل و انتظار عملکرد آتی شرکت هایی که در آن سرمایه گذاری کرده اند باید مشوق توسعه فضای تحلیلی بازار باشند.
  • نهادهای اثرگذار بر آینده عملکرد شرکت ها مانند بانک مرکزی (سیاست گذاری از طریق تامین مالی بهتر و ارزانتر جهت سرمایه در گردش شرکت ها و رفع اثرات مالی کرونا) وزارت نفت و صنعت (از طریق سیاست های حمایتی و قیمت گذاری منصفانه جهت افزایش حاشیه سود شرکت ها و مجلس (در راستای تصویب قوانین جهت بهبود کسب و کار) باید حمایت واقعی را از بازار سرمایه انجام دهند.
  • اثرات مثبت ورود منابع به بازار سرمایه برکسی پوشیده نیست . تمرکز بر عملکرد شرکت ها باعث می شود دولت وظیفه را در بهبود عملکرد شرکت ها و حمایت واقعی منتج به بهبود سودآوری شرکت ها مد نظر دهد. تا تلقی تامین کسری بودجه دولت از طریق بازار سرمایه رنگ ببازد و  اعتقاد راسخ دولتمردان بر توسعه پایدار بازار سرمایه ثابت شود.
منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده