تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۰۷۸۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایداری قیمت دلار در مسیر صعودی

‌می‌متالز - قیمت دلار امروز هم در ادامه روند افزایشی روز گذشته، حرکت کرد و خود را به نیمه کانال ۵۰ هزار تومانی رساند. قیمت دلار از ابتدای هفته با سیگنال‌های منفی سیاسی شارژ شده است.

به گزارش می‌متالز، قیمت دلار امروز در مسیر افزایشی آغاز به کار کرد. تا این لحظه قیمت دلار به ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان رسیده است. کارشناسان عنوان می‌کنند در صورتی که سیگنال مثبت جدیدی به بازار مخابره نشود، دست سیاست‌گذار برای کنترل قیمت اسکناس آمریکایی بسته می‌شود. چرا که این روز‌ها خبر‌های سیاسی منفی در حال احاطه بازار است و سیگنال‌های قوی‌تری نسبت به سیاست‌های بازارساز به دلار مخابره می‌کند.

بر همین اساس ممکن است دلار خود را به قیمتی که کارشناسان آن را قیمت واقعی این ارز می‌دانند نزدیک کند و فعلا در مسیر افزایشی پیش رود.

بازگشت ایران به لیست سیاه FATF

قیمت دلار همزمان با شروع به کار بازار‌ها در هفته جدید، روند صعودی خود را آغاز کرده است. برخی این روند صعودی را ناشی از تحولات دو روز گذشته روسیه می‌دانند با این حال، اما شاید این گزاره چندان هم دقیقی نباشد چرا که علاوه بر موضوع روسیه، دوو سیگنال سیاسی منفی هم بازار ارز ایران را احاطه کرده است.

روز پنجشنبه اخباری مربوط به احتمال تحریم‌های دائمی ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده بود. همین خبر، قیمت دلار را در معاملات پشت خطی جمعه‌شب بالا برد.

در همین حال روز گذشته هم گروه اقدام مالی (FATF) ایران را مجددا در لیست سیاه قرار داد. این گروه اعلام کرد با توجه به اینکه ایران کنوانسیون‌های پالرمو و CFT را تصویب و اجرا نکرده است، گروه ویژه اقدام علیه پولشویی تعلیق اقدامات علیه تهران را لغو کرده و ایران را مجددا در فهرست سیاه خود قرار می‌دهد.

این دو خبر فعلا توانسته است خبر‌های مثبتی را که از سمت بازارساز منتشر می‌شود، خنثی کند. به این ترتیب قیمت دلار امروز در کانال ۵۰ هزار تومانی پیشروی کرد و به نیمه کانال نزدیک شد.

امروز قیمت یورو در بازار آزاد به ۵۵ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده و درهم امارات نیز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است. گفتنی است در حال حاضر قیمت دلار درهم نیز ۵۰ هزار و ۶۴۶ تومان است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده