تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۳۹۴۶۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

رشد ۴۱ درصدی قرارداد‌های ثبت شده در سامانه خودنویس

‌می‌متالز - بر اساس آمار ارائه شده از معاونت مسکن و ساختمان، آمار قرارداد‌های ثبت‌شده در سامانه خودنویس در ۴۰ روز ابتدای امسال ۴۱ درصد رشد یافت.

به گزارش می‌متالز، طبق آمار ارائه شده از معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در ۴۰ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ در سامانه ایران املاک، ۸۰۱۸۶ قرارداد ثبت شده است، در حالی که در مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۳ در سامانه خودنویس ۱۱۲۸۶۴ قرارداد ثبت شده و کد رهگیری صادر شده است که نشان از رشد ۴۱ درصدی قرارداد‌های ثبت شده دارد.

طبق بررسی‌های انجام شده، آمار یکم فروردین تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ از مدت مشابه سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۲،۶۷۸ قرارداد بیشتر است. این در حالیست که در سال ۱۴۰۲ ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، درحالیکه با راه‌اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون، خودشان نیز قرارداد‌های اجاره را ثبت کنند.

روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

توجه به این نکته که بیش از ۸۷ درصد قرارداد‌های ثبت شده تا کنون توسط مالک و یا مستأجر انجام شده است نشان داد که همه مردم توانمند هستند و صرفاً با ذکر نکات قانونی و یادآوری الزامات قرارداد اجاره ملک همه می‌توانند خودشان این کار را انجام دهند.

رشد ۴۱ درصدی قرارداد‌های ثبت شده در سامانه خودنویس

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده