تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۴۰۲۵۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

سامانه خودنویس، قیمت‌های اجاره را در آستانه فصل جابه‌جایی کاهش می‌دهد

‌می‌متالز - کارشناس بازار مسکن گفت: با اجرایی شدن سامانه خودنویس از سال گذشته، قیمت‌های اجاره در فصل جابه‌جایی کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، هاشم کاظمی کارشناس سیاست‌گذاری مسکن با بیان اینکه سامانه خودنویس از سال گذشته که اجرایی شده توانسته است بازار اجاره مسکن را به ثبات برساند، گفت: متاسفانه بازار اجاره مسکن در سال‌های گذشته درگیر ورود دلالان و سوداگران بوده که همین امر خود باعث شده بود که نرخ‌های اجاره مسکن افزایش یابد و بازار درگیر حق الزحمه‌های نجومی شود.

وی افزود: از سال گذشته هم‌زمان با راه اندازی سامانه خودنویس بازار اجاره مسکن به ثبات رسیده و امسال هم با تکمیل این سامانه و انتقال مشاوران املاک به این سامانه به طور قطع بازار اجاره مسکن با آرامش بیشتری همراه خواهد بود.

کاظمی بیان کرد: بازار اجاره مسکن که از ماه آینده کم کم جان می‌گیرد، با راه اندازی سامانه خودنویس و همکاری سکو‌های اینترنتی آگهی‌دهنده با این سامانه به طور قطع بازار آرام تری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

وی توضیح داد: ثبت اجاره در سامانه خودنویس رشد ۴۰ درصدی داشته است که با ورود به فصل اجاره هم به طور قطع میزان استفاده از این سامانه بیش از گذشته خواهد شد.

گفتنی است؛ طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی با توجه به اینکه از طریق سامانه خودنویس به سامانه‌های دیگری نیز دسترسی داریم، استعلام اولیه‌ای از اصالت ملک انجام می‌شود. همچنین افراد از طریق درگاه «دولت من» وارد شده و احراز هویت می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده