تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۳۹۸۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محبی‌نجم‌آبادی مطرح کرد:

تاثیر اقتصاد دانش‌بنیان در مردمی‌سازی اقتصاد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در مردمی‌سازی اقتصاد امری مهم بوده و دستگاه‌ها باید زیر ساخت‌های این موضوع را بیش از پیش فراهم کنند.

به گزارش می‌متالز، بهروز محبی‌نجم‌آبادی، با اشاره به راهکار‌های مشارکت مردم در اقتصاد، پیرو تحقق شعار سال و لزوم تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان در این بخش، اظهار کرد: مباحث مربوط کیفیت و کمیت تولید و همچنین خدمات رقابت پذیر در دنیا، نیازمند یک نگرش علمی است. این نگرش علمی باید با ابداعات، نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید همراه باشد.

نماینده مردم «سبزوار، جغتای» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر قدر که ما به علم به عنوان یک موتور تاثیرگذار در تحولات بنیادین به ویژه در تولید، نگاه کنیم، مسیر درستی را طی کرده ایم. چراکه باید بدانیم بسیاری از کشور‌ها به واسطه برخورداری از فناوری‌ها نوین و دانش‌های نوبنیاد توانسته‌اند هم در حوزه کیفیت و هم در حوزه کمیت و هم کاهش هزینه‌های تولید گام‌های موثری را بردارند.

وی اظهار کرد: بنابراین کشور ما هم ظرفیت‌های نخبگانی زیادی دارد که این نخبگان صاحب ایده و اندیشه و همچنین ابداعات تاثیرگذاری هستند بنابراین باید از این ظرفیت به درستی در کشور استفاده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید در مرز دانش روز حرکت کنیم تا در مواجهه با برخی از کشور‌ها دچار عقب‌ماندگی نباشیم همچنین ما باید ظرفیت‌هایی را فراهم کنیم که تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان بتواند با رقبای قدرتمند در دنیا رقابت کند و نهایتاً بتوانیم بازار‌های زیادی را تصاحب کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین توجه به اقتصاد دانش بنیان در مردمی‌سازی اقتصاد و همچنین مشارکت مردم در اقتصاد امری مهم بوده و دستگاه‌ها باید همکاری خوبی با فعالیت‌های دانش بنیانی جهت مشارکت مردم در اقتصاد داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسیر اصلی تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، دو مسیر افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد کشور و حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ کشور در اقتصاد ملی است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده