تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۴۱۶۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارعی خبر داد:

کاهش بدهی های ارزی شرکت تایدواتر

می متالز - مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه از حل شدن مشکلات مالیاتی ۱۰ ساله این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از خروج از مشکلات مالیاتی تلاش کرده ایم در زمینه های خریدهای داخلی و خارجی نیز مدیریت بهتری داشته باشیم که این کار صرفه جویی های بسیاری را برای شرکت به ارمغان آورد. ضمن این که برون سپاری برخی پیمانکاری ها هزینه های ما را افزایش داده بود که با ایجاد شرکت و درون سازی فعالیت ها توانستیم از خروج رقمی در حدود ۲۰ میلیارد تومان سود از شرکت جلوگیری کنیم.
کاهش بدهی های ارزی شرکت تایدواتر

به گزارش می متالز، حسین زارعی، مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه ضمن بیان مطلب فوق در خصوص سهام این شرکت و نحوه ارتباط با سهامداران گفت: شرکت تاید واتر دارای یک سهامدار عمده است که ۷۰ درصد سهام شرکت را در اختیار دارد. سایر سهامداران حدود ۱۰ هزار نفر و اغلب سهامداران قدیمی و از مجموعه بنادر و دریایی کشور هستند. حدود ۲۰ درصد از سهامداران نیز از سهامدارانی هستند که از طریق بورس سهم این شرکت را خریداری کرده اند.

وی تعداد سهامداران قدیمی این شرکت را حدود ۸ هزار سهامدار عنوان کرد و افزود: این سهامداران اغلب نماینده دارند و از طریق وکالت حقوق خود را دنبال می کنند.

مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه از تصمیم شرکت در افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در مجمع فوق العاده و عادی پیش رو خبر داد و گفت: تاید واتر دارای دارایی های بسیاری است و تلاش هیات مدیره بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها بود، اما به دلیل این که زمان بستن حساب ها خبر قطعی از شورای نگهبان آمد که مساله افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی تنها برای شرکت های مشمول اصل ۱۴۱ امکان پذیر است، تصمیم ما بر این شد که این افزایش سرمایه را از محل آورده نقدی سهامداران انجام دهیم.

وی یادآور شد: پس از این تصمیم گفته شد که افزایش سرمایه برای سال ۹۸ می تواند برای همه شرکت ها اتفاق بیافتد، بر این اساس تلاش خواهیم کرد که مساله افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها را نیز دنبال کنیم.

وی یادآور شد: تاید واتر خاورمیانه اکنون با ایجاد شرکت های زیرمجموعه نقش خود را از اجرایی به نقش نظارتی تبدیل کرده و این مهم را با تکیه بر تغییر گسترده در سطح مدیریت به خوبی دنبال می کند.
زارعی با تشریح برنامه های پیش روی این شرکت گفت: یکی از این شرکت ها شرکتی به نام رهیاب است که با وجود سرشماره ۱۰۰۰ فعالیت شایسته ای تا به امروز نداشته است. برنامه ما این است که با فعال سازی این شرکت در سال ۹۸ این شرکت را در سال ۹۹ به شرکت بورسی تبدیل کنیم.

زارعی از افزایش فعالیت شرکت در حمل و نقل بین شهری خبر داد و افزود: دو شرکت بیکران قشم و شرکت تندر با مرکزیت تهران  فعالیت خود را به سایر شهرستان ها توسعه داده اند. ضمن این که شرکت در مجموعه بندر آزاد چابهار نیز فعالیت هایی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به حضور شرکت در اغلب مناقصات تصریح کرد:تلاش ما این است که درآمد شرکت را از حوزه دریا فعال تر کنیم؛ چراکه اکنون درآمد ما بیشتر از حوزه بندر است و حوزه دریا به دلیل مزیت های مختلف از جمله وجود درآمد ارزی و بازگشت درآمد مستمر به دلیل قرارداد های بلند مدت می تواند سودآوری بیشتری را برای ما تامین کند.

عناوین برگزیده