تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۵۳۶
کد خبر: ۹۲۵۲
سرویس خبر : انرژی
قره‌خانی مطرح کرد

شرایط اقتصادی کشور اقتضای افزایش قیمت حامل‌های انرژی را ندارد / طرح تثبیت قیمت‌ها سکون غیر منطقی ایجاد کرد

می متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح تثبیت قیمت‌ها سکون غیر منطقی در قیمت‌‌ها ایجاد کرد.
شرایط اقتصادی کشور اقتضای افزایش قیمت حامل‌های انرژی را ندارد / طرح تثبیت قیمت‌ها سکون غیر منطقی ایجاد کرد

به گزارش می متالز، اسدالله قره‌خانی با انتقاد از تصویب طرح تثبیت قیمت‌ها در دولت‌های قبلی، گفت: ای کاش در دولت‌های قبلی و هم در این دولت، طرح تثبیت قیمت‌ها اجرا نمی‌شد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، طرح تثبیت قیمت‌ها را که در دولت‌های نهم و دهم اجرا شد را کاری عبث و بیهوده دانست و اظهار دانست: اجرای طرح تثیبت قیمت‌ها، اقتصاد و درآمد کشور را از روال و ریل خارج کرد و متأسفانه در دولت یازدهم هم توقف افزایش قیمت‌ها ادامه ادامه پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی کشور اقتضای افزایش قیمت در حامل‌های انرژی را ندارد، افزود: در گذشته شرایط اینگونه بود که می‌بایست سالی 10 درصد به قیمت حامل‌های انرژی اضافه می‌شد، همین الآن هم قیمت اگر قیمت بنزین به لیتری 1500 تومان هم برسد، مردم با فشار اقتصادی رو‌به‌رو می‌شوند که قطعا تحمل آن را نخواهند داشت.

قره‌خانی اضافه کرد: طرح تثبیت قیمت‌ها باعث شد که سکون غیر منطقی در قیمت‌‌ها ایجاد شود، به‌طوریکه امروز نیز شاهد این سکون هستیم و دولت نمی‌تواند برای کسب درآمدهایش، منابعی ایجاد کند، زیرا مردم توقع دارند، قیمت‌ها افزایش نیابد، بنابراین هرگونه افزایش قیمت در کالاهای اساسی و حامل‌های انرژی موجب شوک به بازار می‌شود.

نماینده مردم علی‌آباد کتول با تأکید بر اینکه مجلس از افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی حمایت نمی‌کند، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور به‌گونه‌‌ای است که مردم توان هیچ‌گونه افزایش قیمتی را ندارند؛ دولت باید در سیاست‌هایش برای جبران هزینه‌هایش تجدیدنظر کند.

عناوین برگزیده