تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۰۹۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس صنعت و معدن شهرستان رفسنجان اعلام کرد:

اشتغال نزدیک به ۲۰ هزار رفسنجانی در واحد‌های صنعتی شهرستان

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان میزان افراد شاغل در واحد‌های صنعتی این شهرستان را ۱۹ هزار و ۴۷۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی‌اسماعیل‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹۷ واحد صنعتی فعال در شهرستان رفسنجان وجود دارد و میزان افراد شاغل در این واحد‌ها ۱۹ هزار و ۴۷۰ نفر است.

وی میزان سرمایه‌گذاری در واحد‌های صنعتی رفسنجان را ۸۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۲۶۵ فقره جواز تأسیس صادر شده، تعداد پیش‌بینی شده برای اشتغال جواز‌های تاسیس صادره ۶۸۴۶ نفر، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری جواز‌های تأسیس صادر شده ۲۵۴ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه ۷۶ معدن در رفسنجان فعال است، تصریح کرد: تعداد ۶۸۸۰ نفر در معادن شهرستان رفسنجان مشغول به‌کار هستند و در این معادن ۱۶۵۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان ادامه داد: ذخیره قطعی معادن شهرستان رفسنجان ۸۵۸ میلیون و ۲۹۹ هزار تن و تعداد گواهی کشف موجود ۱۵ فقره و ذخیره قطعی گواهی‌های کشف موجود یک‌میلیون و ۸۵۲ هزار و ۵۰۰ تن است.

حسینی‌اسماعیل‌زاده تعداد جواز‌های کسب مشاغل صنفی در شهرستان رفسنجان را ۱۴ هزار و ۷۸۰ فقره و اشتغال آن‌ها را ۳۶ هزار و ۹۵۰ نفر برشمرد و عنوان کرد: صنعت مس صنعت مادر محسوب می‌شود، اما با این حال صنایع کوچک نیز در شهرستان رفسنجان به‌نسبت اشتغالی که ایجاد کردند و سرمایه‌گذاری آن‌ها، خوب عمل کرده‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان هم‌چنین بیان کرد: اگر تا شش ماه آینده ۵۰۰ میلیارد تومان بتوانیم جذب کنیم برای ۸۰۰ نفر به صورت پایدار در رفسنجان شغل ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد و توسعه صنایع پایین‌دستی مس در رفسنجان نیز گفت: در این زمینه طرح‌های خوبی در دست اقدام داریم، یک پایلوت را با هماهنگی شرکت مس در دست ایجاد داریم و تفاهمنامه‌ای که با استانداری کرمان منعقد شده و صنایع پایین‌دستی مس یکی‌از اولویت‌های شهرستان است که در این زمینه باید هم نسبت به جذب سرمایه و هم نسبت به توسعه صنایع موجود اقدام لازم را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده