تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۳۱۱۳۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اداره صمت چناران عنوان کرد:

بازدید از ۴ معدن فعال شهرستان چناران، بررسی عملکرد سالانه این معادن و صدور ۱۲ مجوز مشاغل خانگی

‌می‌متالز - رئیس اداره صمت شهرستان چناران گفت: بازدید از ۴ معدن فعال در شهرستان و بررسی عملکرد سالانه این واحدها، حضور در گشت مشترک تیم کارشناسی حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان، صدور ۱۲ مورد مجوز مشاغل خانگی و معرفی افراد جهت اخذ تسهیلات مربوطه طی تیرماه سال جاری انجام شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا مقدم به برنامه‌های این سازمان از ابتدای تیرماه سال جاری پرداخت و گفت: اداره صمت چناران از ابتدای تیر ماه تاکنون جلسات متعددی در حوزه‌های متفاوت و چندگانه شهرستان برگزار کرده که در یکی از این جلسات، نرخ لباس فرم مدارس در جلسه تنظیم بازار طرح و تصویب شد.

وی افزود: آموزش سامانه جامعه تجارت به متصدیان واحد‌های صنفی و صنعتی در شهرستان نیز یکی دیگر از مصوبات در اداره صمت طی این مدت است.

دو واحد آرایشی متخلف شناسایی شد

رئیس اداره صمت چناران در رابطه با طرح مبارزه با قاچاق کالا گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران در تیرماه سال جاری از واحد‌های عرضه‌کننده موادغذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی در قالب گشت مشترک با اتاق اصناف و پلیس اماکن در خصوص کشف کالا‌های مظنون به قاچاق بازدید به عمل آورده که در این مدت دو واحد انواع لوازم آرایشی متخلف کشف و ضبط گردید.

مقدم ادامه داد: بازرسی از مراکز معاینه فنی شهرستان در مورد رعایت قیمت مصوب و بررسی رعایت الزامات قانونی همچنین بازدید از واحد‌های صنعتی تولید فولاد در شهرستان و پیگیری ثبت اطلاعات خرید و فروش این کالا در سامانه جامع تجارت نیز در این مدت انجام شد.

نرخ‌نامه‌های تصویب‌شده در تنظیم بازار به‌زودی اعلام می‌شود

رئیس اداره صمت چناران از برگزاری جلسه کمیته نرخ‌گذاری و سامان‌دهی پارکینگ‌های مناطق گردشگری در محل اداره صمت شهرستان خبر داد و گفت: جلسه کمیته نرخ‌گذاری در خصوص نرخ کافی‌نت‌ها، تعمیر لوازم صوتی و تصویری و خدمات عکاسی برگزار شد و نرخ‌نامه‌ها پس از طرح و تصویب در جلسه تنظیم بازار شهرستان منعکس و اعلام می‌شود.

مقدم در مورد اقدامات انجام‌شده در زمینه تخلفات صنفی اظهار داشت: بازرسی از ۵۶ واحد صنفی و کشف ۷ مورد تخلف با عناوین گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور به ارزش ریالی ۷۰۰ میلیون ریال از جمله اقدامات تیرماه است که ۲۵ مورد از طریق سامانه و تلفن ۱۲۴ به این اداره اطلاع‌رسانی شده و ۲۳ مورد آن رسیدگی شده و ۲ مورد درحال بررسی است.

هفت جواز تاسیس واحد صنعتی صادر شد

رئیس اداره صمت چناران راجع به صدور مجوز‌ها مربوط به این سازمان گفت: صدور ۷ جواز تاسیس واحد‌های صنعتی در شهرستان چناران از اقدامات و برنامه‌های انجام شده اداره صمت از تابستان است و صدور ۸پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی در حوزه‌های موادغذایی، شیمیایی و فلزی و همچنین تایید ۳۰ مورد درخواست سوخت واحد‌های صنعتی فعال در سامانه از دیگر برنامه‌های موردپیگیری است.

وی از پیگیری و برنامه‌ریزی جهت طرح‌های صنعتی قابل افتتاح در هفته دولت خبر داد و افزود: بازدید از واحد‌های صنعتی الیاف سرامیک ارغوان، پاژ، قطعات خودرو، آمیتیس و طعم‌آفرین بارثاوا و بررسی مشکلات واحد‌های مذکور را از جمله فعالیت‌های ماه جاری اداره صمت است.

از ۴ معدن فعال شهرستان بازدید و عملکرد سالانه بررسی شد

مقدم در ادامه گفت: بازدید از ۴ معدن فعال در شهرستان و بررسی عملکرد سالانه این واحدها، حضور در گشت مشترک تیم کارشناسی حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان و بازدید از معادن شهرستان و نیز صدور ۱۲ مورد مجوز مشاغل خانگی در حوزه خیاطی، تایپ و تکثیر و قالی‌بافی و معرفی این افراد جهت اخذ تسهیلات مربوطه نیز طی این ماه انجام شد.

شایان‌ذکر است رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران از برگزاری انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف و برگزاری جلسه تغییر و تحول و همچنین از برگزاری انتخابات اتحادیه صنف الکترونیک در این شهرستان خبر داد.

منبع: کلام تازه نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده