تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۳۳۴۵۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد:

تجدید ارزیابی موتور محرک شرکت‌ها برای به‌روزرسانی زیرساخت‌های تولید

‌می‌متالز - رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها ضمن به‌روزرسانی زیرساخت‌های تولید و دارایی شرکت‌ها بر روند تامین مالی این واحد‌ها تاثیر مثبت و قابل توجهی خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، «بهرام سبحانی» در خصوص مزیت تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها اظهار کرد: بسیاری از کارخانه‌ها با وجود ادامه روند تولید، اما ارزش دفتریشان مستهلک شده که به طور حتم تجدید ارزیابی دارایی‌ها ضمن به‌روزرسانی زیرساخت‌های تولید و دارایی شرکت‌ها بر روند تامین مالی این واحد‌ها تاثیر مثبت و قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: در استاندارد‌های حسابداری ایران، اختیار گزارشگری بر اساس بهای تمام‌شده یا تجدید ارزیابی با شرکت تنظیم شده، اما به دلیل قوانین مالیاتی و افزایش هزینه استهلاک، واحد‌های تولیدی تمایلی جهت تجدید ارزیابی ندارند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه گفت: به سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت اقتصاد پیشنهاد می‌دهیم، به منظور تسریع در روند تجدید ارزیابی دارایی‌ها مشوق‌های مالیاتی را برای شرکت‌ها در نظر گیرند.

وی در خصوص ادامه روند عرضه محصولات فولادی در بورس کالا، تصریح کرد: با توجه به ابزار‌ها و زیرساخت‌های موجود در بورس کالا این بازار در صورت مدیریت مناسب می‌تواند موجب کشف قیمت واقعی شود.

سبحانی در پایان گفت: ادامه عرضه محصولات فولادی در بستر بورس کالا به سبب حذف سفته‌بازان، دلالان، سودجویان و... موجب سودآوری صنایع و کاهش قیمت خرید محصول در بازار آزاد خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده