تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۴۷۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صادقی خبر داد:

پرداخت 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی استان تهران

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: طی یکسال گذشته ۳۶۰۰ میلیارد تومان به‌ صورت مستقیم و ۴۰۰ میلیارد تومان به‌صورت غیرمستقیم به صنایع استان تهران تسهیلات پرداخت شده است.
پرداخت 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی استان تهران

به گزارش می متالز، یداله صادقی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان پردیس، اظهار داشت: صنایعی که به سرمایه در گردش نیاز دارند از طریق سامانه" بهین یاب" ثبت‌نام کنند تا از سهمیه تخصیصی با ۳ درصد تخفیف بهره مند شوند.

وی افزود: در راستای تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، تاکنون ۱۱۰ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع شده اما بانک‌ها تسهیلات ندادند که این موضوع توسط استاندار تهران در حال پی گیری است.

صادقی گفت:‌ برای توسعه صنعت باید تجهیزات قدیمی از رده خارج و فناوری نوین را جایگزین آن کرد.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی برای تکمیل سبد صادراتی و جلوگیری از واردات محصول مشابه اقدام به تکمیل زنجیره تولید و افزایش محصول ‌کنند.

صادقی با اشاره به محدودیت های زیست محیطی اظهار داشت: در برخی موارد محیط ‌زیست اجازه احداث و با توسعه واحدهای جدید را در مناطق صنعتی نمی دهد و تولید کنندگان امکان بازسازی، نوسازی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی خود را ندارند که با هماهنگی‌های انجام شده و طی برگزاری جلساتی با مسئولین کشوری مقرر شد مشکلات این بخش به طور اساسی مرتفع شود.

وی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مصرف کنندگان پر مصرف تصویب‌ شده تا از حلقه آخر اخذ شود اما سیستم این روند را به رسمیت نمی‌شناسد و تولید کنندگان مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می شوند.

صادقی ادامه داد: امروز خریداران امکان دریافت فاکتور از فروشنده‌ها را ندارند و به دلیل عدم شفافیت قانون مالیاتی، برخی از فروشندگان به‌ صورت زیرزمینی فعالیت می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: برخی از ممیزین مالیاتی سلیقه‌ای عمل می‌کند و پرونده ها مشمول جریمه می شوند، مهمترین دغدغه تولید کنندگان پرداخت مالیات است و در این راستا ساختار اجرایی و فرآیندهای سازمان مالیاتی نیاز به تغییر دارد.

صادقی تصریح کرد: بازنگری پرونده های تامین اجتماعی مودیان یکساله شده است و برخی از مامورین به طور سلیقه ای سابقه ۱۰ سال مودیان را مورد بررسی قرار می دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران عنوان کرد: ایجاد شهرک‌های صنعتی این شهرستان به شورای برنامه‌ریزی استان ارسال و در کمیسیون زیربنایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۲ لکه صنعتی در استان تهران هستند که ۵ لکه مربوط به شهرستان پردیس است که هنوز به شهرک‌ صنعتی تبدیل نشدند که انتقال صنایع به این مناطق در حال حاضر ممنوع است.

عناوین برگزیده