تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۵۰۷۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت 160 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی لرستان

می متالز - رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: در یک سال گذشته بیش از 160 میلیارد تومان تسهیلات به 44 واحد صنعتی در این استان پرداخت شده است.
پرداخت 160 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی لرستان

به گزارش می متالز، محمد رضا صفی‌خانی با بیان این مطلب، افزود: در یک سال گذشته 47 واحد صنعتی و کشاورزی راکد در لرستان با پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به چرخه تولید استان بازگشتند.

او با بیان اینکه علاوه بر احیای این واحدها 68 واحدصنعتی در لرستان افزایش نیرو داشته‌اند، افزود: مهمترین عامل تعطیلی واحدهای صنعتی لرستان کمبود نقدینگی،مشکلات بانکی، فرسودگی ماشین آلات و مدیریت نامناسب این مجموعه‌ها بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در کارگروه تسهیل، پرداخت تسهیلات و نوسازی ماشین آلات توانسته‌ایم جلوی تعطیلی این واحدها را بگیریم علاوه بر این 47 واحد صنعتی نیز احیا شده است.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از 160 میلیارد تومان تسهیلات به 44 واحد صنعتی پرداخت شده است، تصریح کرد: برای نمونه برای راه‌اندازی شرکت نساجی بروجرد 8 میلیارد تومان به این واحد پرداخت شده است .

او با بیان اینکه با احیای این واحدهای صنعتی در لرستان یک هزار و 190 نفر اشتغال زایی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه سازمان صمت لرستان در سال جاری جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و در مرتبه دوم احیای واحدهای صنعتی که قابلیت احیا دارند بوده، در حال حاضر 45 واحد صنعتی که توانایی مشکلات آنان را حل کنیم شناسایی کرده‌ایم.

عناوین برگزیده