تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۰
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۶۲۹۸۱

رایزنی برای تکمیل و بهره‌برداری از راه آهن خوزستان - اصفهان/ پیگیری اجرای پروژه گازرسانی به شهرستان لالی / تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی اهواز، حمیدیه، کارون و باوی

‌می‌متالز - اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسوولان مربوطه جهت رفع مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار کردند.

به گزارش می‌متالز، اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، گفت: در حوزه باغملک حدود ۵ رودخانه وجود دارد که می‌تواند تامین کننده آب کشاورزی این مناطق باشد، اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های بهره برداری از آن ممکن نیست. حدود ۲۵۰ دهنه سر آب کشاورزی داریم که جز ۴ الی ۵ مورد آن‌ها بازسازی نشده‌اند، با وجود رودخانه‌های موجود در شهرستان‌های باغملک تنش آبی بسیار بالا است و کمتر نقطه‌ای را مشاهده می‌کنیم که از کمبود آب شرب رنج نبرند.

رایزنی برای تکمیل و بهره‌برداری از راه آهن خوزستان - اصفهان/ پیگیری اجرای پروژه گازرسانی به شهرستان لالی / تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی اهواز، حمیدیه، کارون و باوی
وی افزود: پروژه آبرسانی به شهر دهدز و روستا‌های اطراف با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال از محل دریاچه سد کارون ۳، به سمت دهدز و به طول ۱۷ کیلومتر کلنگ زنی شد. این پروژه ۲ سال زمان خواهد برد و پس از بهره برداری بیش از ۱۸ هزار نفر از آب شرب بهره مند می‌شوند.

۸۰ درصد فعالیت‌های آغاز به کار راه آهن خوزستان - اصفهان انجام شد

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه پروژه راه آهن اهواز به اصفهان چندین سال است که در دستور کار قرار داشته، اما پیگیری نشده است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۰ درصد از کار‌های آغاز به کار پروژه راه آهن خوزستان به اصفهان انجام شده است و امید می‌رود که این پروژه به زودی کلید بخورد.

پایداری آب آشامیدنی در بخش رُغیوه هفتکل

علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و بروز مشکلات آبی در سفرى به همراه فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان بازدید‌های میدانی از طرح‌های خط لوله انتقال آب شمال شرق و تاسیسات آبرسانی رودزرد کاید رفیع صورت پذیرفت و پیگیر مشکلات سایر طرح‌های عمرانی در این شهرستان هستم.

رایزنی برای تکمیل و بهره‌برداری از راه آهن خوزستان - اصفهان/ پیگیری اجرای پروژه گازرسانی به شهرستان لالی / تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی اهواز، حمیدیه، کارون و باوی
وی در ادامه تاکید کرد: طی سال‌های گذشته در هفتکل حتی یک پمپ آب ذخیره هم وجود نداشت، بر همین اساس تامین و نصب ۲ پمپ جدید در تاسیسات آبرسانی رودزرد کاید رفیع و پیگیری دریافت ۲ پمپ دیگر در هفته‌های آینده در دستور کار است؛ افتتاح این طرح، مشکل آب پایدار بخش رُغیوه و مجموعه روستا‌های مکوند به طور کامل برطرف خواهد کرد.

پیگیر پروژه گازرسانی شهرستان لالی هستم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان لالی پروژه گازرسانی به روستا‌های این شهرستان، را پیگیری کرد و مقرر شد هر چه سریع‌تر پروژه گازرسانی به این روستا‌ها به اتمام برسد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در جلسه مدیران و شورای آموزش و پرورش ۴ شهرستان حوزه انتخابیه خود، نوسازی مدارس را در دستور کار قرار داد و ضمن بررسی وضعیت آموزشی و مدارس، پیگیر حل مشکلات و مسائل این حوزه است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از اندیکا و روستا‌های تنگشاه دوستی، آبچهرو، آب قلعه، سوارآباد، مشگیری، کریم آباد و محله چگارمان شهر قلعه خواجه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات اهالی آن منطقه قرار گرفت.

حادثه تلخ متروپل را از طریق کمیسیون عمران پیگیری می‌کنم

ورناصری با اشاره به حادثه تلخ ساختمان متروپل یادآورشد: فروریختن برج متروپل حادثه تلخی بود که در تاریخ ماندگار خواهد شد، از طریق کمیسیون عمران پیگیر جزئیات حادثه هستم؛ امیدواریم کمتر شاهد این اتفاقات ناگوار در سایه عدم نظارت‌ها باشیم و همچنین برای ابراز همدردی با خانواده قربانیان ساختمان تجاری متروپل دیدار و گفتگو کردند.

آب مشکل اصلی خوزستان است

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خانه ملت گفت: خوزستان دارای شهرستان‌های متعددی است که از کمبود‌هایی رنج می‌برد، در نشستی که با نخبگان و فعالان اجتماعی و فرهنگی حوزه انتخابیه برگزار شد مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

رایزنی برای تکمیل و بهره‌برداری از راه آهن خوزستان - اصفهان/ پیگیری اجرای پروژه گازرسانی به شهرستان لالی / تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی اهواز، حمیدیه، کارون و باوی
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به افتتاح چند مدرسه در حوزه انتخابیه خود تاکید کرد: در چند ماه اخیر تعدادی مدرسه توسط خیرین در حوزه انتخابیه راه اندازی شد و همچنین در مورد بحث آب و تنش‌های آبی جلسه‌ای با سازمان آب و برق استان، جهاد کشاورزی و شورا‌ها در حوزه انتخابیه شکل گرفت و مقرر شد جزییات مباحث در دستور کار قرار بگیرد.

حسینی با اشاره به جزئیات نشست چالش‌های حوزه آبی تاکید کرد: روستا‌های خوزستان به ویژه حوزه انتخابیه با مشکلات آب شرب و کشاورزی روبرو هستند، پیگیر اتمام طرح‌های آبرسانی این حوزه‌ها هستم.

پروژه‌های نیمه تمام ورزشی به اتمام می‌رسد

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه ورزش خاطرنشان کرد: تیم‌های ورزشی خوزستان در سطح ملی رتبه دارند، اما از کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌هایی رنج می‌برند، پیگیر اعتبارات اختصاص یافته برای زمین‌های ورزشی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشى در حوزه انتخابیه خود هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: با توجه به سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) و حادثه تلخ متروپل مراسمی در این خصوص در شهرستان‌های اهواز، حمیدیه و باوی برگزار شد که این مراسم به شکل دیدار و ملاقات مردمی بود مشکلات مردم هم مورد رسیدگی قرار گرفت.

مباحث فرهنگی اولویتی انکارناپذیر در برنامه‌های نمایندگان است

عضو مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به مباحث فرهنگی اولویتی انکارناپذیر در برنامه‌های نمایندگان در مجلس یازدهم است تاکید کرد: در این خصوص کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شده و مصوباتی نیز در این زمینه داشته‌ایم، بی شک با توجه به ظرفیتی که بودجه‌های سالانه دارند، اولویت‌های ما در اختصاص اعتبار برای کار‌های فرهنگی، مساجد و به ویژه فعالیت‌های قرآنی داده شد. 

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده