تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۰۰۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت اعلام کرد؛

اراک یکی از شهر‌های استراتژیک کشور است

‌می‌متالز - وزیر صمت با بیان اینکه اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم، باید به حفظ محیط زیست توجه داشته باشیم، گفت: اراک یکی از شهر‌های استراتژیک کشور است.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان مرکزی، صبح امروز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان حضور یافت.

در این جلسه که با حضور استاندار، دبیر ستاد تسهیل و رفع و موانع تولید کشور و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی استان برگزار شد، مسائل تعدادی از واحد‌های تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و وزیر صمت دستوراتی در جهت رفع موانع و حل مشکلات این واحد‌ها و پیگیری موضوعات در ستاد ملی صادر کرد.

علی‌آبادی، در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه‌ی صنعتی، اظهار کرد: صنایع ما باید بر اساس مسئولیت اجتماعی خود در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در زمینه‌ی آب برای بازچرخانی پساب کمک کنند.

وی ادامه داد: به عنوان وزیر صمت تأکید دارم اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم، باید به حفظ محیط زیست توجه داشته باشیم.

وزیر صمت، شهر اراک را یکی از شهر‌های استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند لذا برنامه‌ی ما این است که از طریق صنایع برای حل مسائل به مدیریت ارشد استان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای شهر اراک نیازمند مساعدت صنایع است، یادآور شد: برای شهر اراک باید دو کار بزرگ را با محوریت صنایع دنبال کنیم که اولاً تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی است و بعد اینکه توسعه‌ی صنایع آلاینده را نداشته باشیم.

علی‌آبادی همچنین از پیگیری و طرح برخی مسائل مطرح شده توسط تولیدکنندگان ازجمله موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در هیئت دولت خبر دارد.

لازم به‌ذکر است، بررسی طرح‌های توسعه‌ی برخی واحد‌های صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست همچنین «علی جودکی» مدیرکل صمت استان مرکزی نیز با بیان اینکه استان مرکزی استان صنعت‌ساز است، گفت: حداقل ۱۲ شرکت در استان مرکزی در خصوص ارز برای خطوط تولید دارای مشکلاتی هستند که این مهم نیازمند تدبیر است تا ساماندهی مناسبی صورت گیرد و ساختار به گونه‌ای تعریف شود که واحد‌های تولیدی با چالش کمتری مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی، تقاضای سرمایه‌گذاری در استان بسیار بالا است، تاکید کرد: ظرفیت کمباین سازی با توجه به نیاز کشور، نسبت به سال گذشته ۲ و نیم برابر شده که این نیازمند تخصیص ۲ و نیم برابری ارز به این واحد تولیدی است.

مدیرکل صمت استان مرکزی همچنین گفت: سال گذشته ۹۲۷ میلیون دلار واردات به استان مرکزی صورت گرفته که ۹۶ و ۲ دهم درصد آن مواد اولیه بوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده