تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۰۹۲۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سهم کردستان از حقوق دولتی معادن برگشت داده شود

‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجس شورای اسلامی گفت: سهم استان از حقوق دولتی معادن برگشت داده شود.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که در سازمان مدیریت برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه علی‌رغم تخصیص اعتبارات به استان، اما خروجی آن را در عمل نمی‌بینیم، امیدواریم پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم گذشت چندین ماه از سال جدید هنوز صد متر کار عمرانی در روستا‌ها شروع نشده و مردم گله‌مندند، گفت: با این رویکرد هر چقدر تلاش کنیم، تلاش‌ها خنثی می‌شود!

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجس شورای اسلامی با اشاره به کمبود پروژه‌های آموزشی به ویژه در بانه و مریوان تصریح کرد: در حوزه پروژه‌های ورزشی نیز با مشکل مواجه هستیم.

وی با اذعان به اینکه برای اتمام پروژه‌ها آنقدر قول این هفته و آن هفته به مردم داده‌ایم و جامعه گله‌مندند، افزود: در سه سال اخیر در بخش پرداخت حقوق معادن رشد خوبی داشته‌ایم، اما متاسفانه حقوق استانی بازگشت داده نمی‌شود.

رحیمی بیان کرد: امیدواریم این جلسات در شهرستان‌ها نیز برگزار و تمرکز به رفع مشکلات روستا‌ها و اتمام پروژه‌ها بیشتر شود.

رشد اعتباری کردستان

سید مهدی فرشادان، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیر سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تبریک انتصاب جدید اظهار کرد: امیدواریم حکم سرپرستی به مدیر تبدیل و اسامی مطرح شده روزانه جهت تصدی این حوزه از جا‌های دیگر، واقعیت نداشته باشد.

وی به حوزه اعتبارات اشاره کرد و گفت سال ۹۹ اعتبارات عمرانی استان ۸۱۹ میلیارد تومان بود که سال ۱۴۰۰ در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی، به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و امسال با رشد بودجه به ۳۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با اشاره به اینکه کردستان رتبه ۱۰ بودجه کشور را دارد و این جایگاه نسبت به سالیان گذشته بسیار ارزشمند است، گفت: در حوزه پروژه‌های نیمه تمام و اجرای ساماندهی فاضلاب‌ها اگر ترک فعلی صورت گرفته باید خود افراد پاسخ‌گوی مردم باشند.

فرشادان به مشکلات نایسر اشاره و بر تلاش برای رفع مشکلات این نواحی منفصل شهری تاکید کرد و در رابطه با حقوق معادن نیز گفت: انتظار می‌رود امسال حقوق معادن به خزانه واریز و از این محل توزیع شود نه بر اساس صورتجلسه و دلخواهی، چرا که دستگاه‌های نظارتی برابر قانون برخورد می‌کنند.

معضل مهاجرت در سروآباد

شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه همه ما از اینکه کردستان با این‌همه ظرفیت و منابع، توسعه نیافته ناراحتیم، اظهار کرد: امیدواریم پتانسیل‌ها و استعداد‌های موجود بیش اط پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انعقاد تفام‌نامه اخیر سپاه و دولت برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در کردستان گفت: یقینا اجرای این پروژه‌ها تحول بسیار زیادی در استان ایجاد خواهد کرد چراکه سپاه همواره خوش درخشیده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس اذعان کرد: اردوگاه مریوان علی‌رغم اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی به دلیل نبود ماده ۲۳ هنوز نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم.

قاسمی‌پور با اشاره به مشکلات عدیده در حوزه انتخابیه از جمله فاضلاب و پروژه‌های نیمه‌تمام یادآور شد: جمعیت سروآباد رو به کاهش است و اگر تدبیری اندیشیده نشود، با مهاجرت بیش از پیش به شهر‌های دیگر مواجه خواهیم شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری، فرمانددر سقز، مدیران آب منطقه‌ای، اقتصاد و امور دارایی و راهداری استان کردستان نیز هر کدام به ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌ها پرداختند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده