تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۰۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت

‌می‌متالز - سازمان امور مالیاتی کشور از وصول بیش از ۵۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در فروردین امسال خبر داد و اعلام کرد که میزان مالیات وصولی نسبت به فروردین پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس آمار و اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، فروردین امسال بالغ بر ۵۶ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال (حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان) ۳۰ درصد رشد داشته است.

از مجموع درآمد‌های مالیاتی یک‏ ماهه امسال‏‏، ۳۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان (معادل ۵۶ درصد) از محل مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی با ۱۸ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان، مالیات بر درآمد‌ها با ۱۱ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان و مالیات بر ثروت با یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان است.

همچنین بیش از ۲۴ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان (معادل ۴۴ درصد) از محل مالیات بر کالا‌ها و خدمات وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد داشته است.

در یک ماهه سال ۱۴۰۲، ‏ سهم مالیات مشاغل ۶ درصد از کل وصولی در حدود یک هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و سهم مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی ۱۰ درصد از کل وصولی و حدود ۹ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان است.

در فروردین امسال، ۹۴۸ میلیارد تومان مالیات از شرکت‌های صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام وصول شده است و بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از رسیدگی قطعی پرونده‌های مودیان مالیات بر ارزش افزوده و ۱۸۶ میلیارد تومان از محل عوارض خروج مسافر از مرز‌های کشور در فروردین امسال وصول شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده